اخبار هنرمندان

مطالبی در موردهنرمندان

اخبار هنرمندان

مطالبی در موردهنرمندان

ویلچرپله رو چیست؟

ویلچر پله رو یک ویلچر پیشرفته با قابلیت حرکت بر روی پله‌ها است. امروزه با توجه به محبوبیت و افزایش تقاضای این نوع ویلچر جهت استفاده معلولین و سالمندانی که توانایی بالا رفتن از پله‌ها را ندارند، فروش انواع ویلچر پله نورد ایرانی و خارجی در کشور امکان پذیر است.

ویلچرپله رو چه ویژگی هایی دارد؟

ویلچرهای برقی در برابر ویلچرهای ساده قرار می گیرند که می توان گفت به نسبت مزایای ویلچر برقی بیشتر است . این دسته از ویلچرها دارای کنترل کننده اتوماتیک هستند که به صورت خودکار و غیرخودکار عمل می کنند. به ویژه برای اشخاصی مناسب اند که دستانشان توانایی کافی برای هدایت صندلی چرخدار ساده را ندارد.
این ویلچرها امکانات ویژه و راحتی را برای بیماران فراهم ساخته اند. ویلچر برقی  با در نظر داشتن شرایط موتور ، قدرت و توانایی آن انواع مختلفی را شامل می شود که توانایی حرکت متفاوتی را برای بیماران فراهم می آورد. برخی از ویلچرهای برقی عبارتند از : ویلچر برقی درون رو ، پله رو ، بیرون رو و جاده رو که هر کدام مشخصات و امکانات خاص خود را دارا هستند.


مزایای ویلچر برقی

  • قابلیت خم شدن پشتی و بدنه برای انتقال به اتومبیل
  • قابلیت دور زدن در جا در کمترین فضای موجود
  • سرعت بالا در مسافت های طولانی
  • عدم مصرف نمودن انرژی در به حرکت درآوردن ویلچر
  • مورد استفاده معلولینی که توانایی حرکت با دست خود را ندارند.

 اما یکی از ویلچرهای برقی پله رو که هم برای تردد در شهر و هم بالا رفتن از پله دیده شده است مربوط می‌شود به ویلچر برقی پله رو محصولی از تویوتا این برند اغلب به ساخت خودروهای سواری شهرت دارد ولی یک نمونه ویلچر تولید کرده است که در کارایی خود را بی رغیب می‌نماید. هنگامی که صندلی چرخدار پله‌نورد iBOT برای نخستین بار به دست Dean Kamen مخترع Segway در سال ۲۰۰۰ معرفی شد، استقلال عمودی بیشتری برای افراد معلول فراهم می‌کرد. ولی ظاهراً این مقدار کافی نبود چرا که فروش ضعیف آن باعث شد عرضۀ آن متوقف شود. حال تویوتا به شرکت Kamen به نام DEKA پیوسته است تا با ارتقاء iBOT بار دیگر آن را وارد زندگی معلولین کند.


قیمت ویلچرپله رو 



معایب ویلچرپله رو

با در نظر داشتن مزایای ویلچر برقی که در بالا ذکر شد این دسته ویلچرها نسبت به ویلچر دستی دارای معایبی نیز هستند .
با توجه به امکاناتی که که در این ویلچر بکار گرفته شده است طبیعتاٌ دارای قیمت بالاتری نیز می باشد. از این رو همه اقشار جامعه قدرت خرید آن را ندارند.
با پیشرفت تکنولوژی، امروزه سعی بر آن شده است که وزن ویلچر سبکتر گردد. علی رغم این موضوع هنوز هم این ویلچرها دارای وزن سنگین تری نسبت به ویلچرهای دستی می باشند.


کلیه افراد توان‌خواه برای بهبود زندگی فردی و استقلال در جابه‌جایی تمایل به استفاده از ویلچرهای آسان‌تر دارند. که ویلچرهای برقی پله رو به‌خوبی پاسخگوی این نیاز بوده است. ویلچرهای برقی پله رو خانواده بزرگی هستند و به لحاظ ساخت انواع متنوعی دارند اما همه آنها از دو شیوه کلی برای حرکت کردن استفاده می‌کنند. تسمه و جک. برای هرکدام از این شیوه‌ها نمونه‌های بی‌شماری در بازار طبی وجود دارد و همه فروشندگان سعی بر آن دارند تا بهترین انتخاب را به مشتریان خود پیشنهاد کنند.

باید گفت به توجه به نرخ فروش این دو سبک حرکتی، سبک تسمه‌ای بیشتر موردتوجه افراد قرار گرفته چرا که بخش حرکتی از آن از یک تسمه مانند تسمه تانک‌های جنگی یا تسمه‌های نقالّه استفاده می‌کنند و کاربری آنها بسیار آسان است. استفاده از یک ویلچر پله رو برقی سبب می‌شود تا در زمان کوتاه‌تری، پله‌ها، پیموده شوند و ضریب ایمنی بیشتری برای توان‌خواهان به وجود بیاید.

بیشترین مدل‌هایی که از ویلچر پله رو برقی به فروش رسیده new fellow & dta هستند. نمونه‌های ایرانی اتکا و سانکو اتریشی از جک‌ها برای حرکت در پله استفاده می‌کنند. سازندگان و متخصصین حوزه طب این شیوه را برای استفاده در حرکت و انتقالات تأیید می‌کنند. ویلچرهای برقی پله رو از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای منازل آپارتمانی که احیاناً آسانسور ندارند یا آسانسورهای آنها برای ویلچر فضا ندارد، انتخاب مناسبی خواهد بود.


قیمت ویلچرپله رو 

برای اطلاع از قیمت ویلچرپله رو با آویژه در تماس بگیرید.