اخبار هنرمندان

مطالبی در موردهنرمندان

اخبار هنرمندان

مطالبی در موردهنرمندان

انواع ویلچرپله رو کدام است؟

انواع ویلچرپله رو کدام است؟ اصل و اساس پیدایش ویلچر پله رو وجود دغدغه ای بنام پله در مسیر رفت و آمد افراد ناتوان جسمی بوده است. از چند سال پیش شرکت ها و استارت آپها در نقاط مختلف جهان تمرکز خود را معتوف به تولید خلاقانه چنین ویلچرهای معطوف شده است اما در ایران عمر پیدایش ویلچر برقی پله رو زیاد نیست و در تولید چنین دستگاهی شرکتهای دانش بنیان بیشترین تلاش را داشته اند. برترین ویلچر پله رو دنیا مربوط می‌شود به کمپنی سوئیسی و با نام Scewo که یکی از برترین انواع ویلچر در دنیا را تولید نموده است. این ویلچر کاملا هوشمند بوده و برای حرکت در سطح صاف تنها بر روی ۲ چرخ تعادل دارد و این کار را نیز به خوبی و با کیفیت هرچه تمام تر انجام می‌دهد. اما یکی از ویلچرهای برقی پله رو که هم برای تردد در شهر و هم بالا رفتن از پله دیده شده است مربوط می‌شود به ویلچر برقی پله رو محصولی از تویوتا این برند اغلب به ساخت خودروهای سواری شهرت دارد ولی یک نمونه ویلچر تولید کرده است که در کارایی خود را بی رغیب می‌نماید. هنگامی که صندلی چرخدار پله‌نورد iBOT برای نخستین بار به دست Dean Kamen مخترع Segway در سال ۲۰۰۰ معرفی شد، استقلال عمودی بیشتری برای افراد معلول فراهم می‌کرد. ولی ظاهراً این مقدار کافی نبود چرا که فروش ضعیف آن باعث شد عرضۀ آن متوقف شود. حال تویوتا به شرکت Kamen به نام DEKA پیوسته است تا با ارتقاء iBOT بار دیگر آن را وارد زندگی معلولین کند.


ویلچر پله رو مدل فول اتوماتیک 

این مدل ویلچر پله رو به مانند یک ویلچر برقی است که قابلیت عبور از مسیر پله ها را به صورت کاملا اتوماتیک دارا می باشد.


ویلچر پله رو خارجی 

در فیلم زیر به بررسی ویژگی ها و مشخصات ویلچر پله رو خارجی مدل تانکی یا ویلچر پله رو پایار می پردازیم. این محصول کاملا وارداتی می باشد و از کیفیت مقبولی برخوردار هست. شرکت کوشا وارد کننده اصلی این محصول می باشد و ویلچر پله رو را با گارانتی و خدمات پس از فروش تقدیم شما عزیزان می نماید.


ویلچر پله رو ویژگی های بسیاری دارد که برخی از مهمترین آن ها عبارتنداز : 

  • کاربری آسان و سریع
  • شارژ بوسیله برق تک فاز
  • حرکت نرم و بدون لرزش
  • دارای دستگیره استیل محافظ
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • امکان استفاده در اماکن عمومی
  • مجهز به تسمه نگهدارنده قوی

خرید ویلچرپله رو 


به طور کلی اصل کار ویلچرهای پله رو مشابه یک ویلچر ساده می باشد که جهت جابه جایی افراد معلول و سالمند بین طبقات ساختمان کاربرد دارد. 

ویلچر پله رو  نسبت به بالابرهای دیگر مثل بالابر های هیدرولیکی و صندلی پله پیما پیچشی و ساده هزینه ی کمتری دارد و راحتر و سریعتر آماده استفاده می باشد . ویلچر پله با باطری کار می کند و برای مکان های عمومی مثل بیمارستان ها و درمانگاه ها قابل استفاده می باشد. این محصول کاملا ایمن هست و برای افراد معلول و ناتوان ، جانبازان و سالمندان کاربری مناسبی دارد. اگر نیاز به خرید ویلچر هستید می‌توانید با کارشناسان کوشا تماس بگیرید. 


شاید هنوز در خرید ویلچر پله مردد هستید و از مزیت های این دستگاه مطلع نیستید. با هم برخی از مهمترین مزیت هایی که با خرید ویلچر پله برای شما ایجاد می شود بررسی می کنیم. 

کاهش استرس

ممکنه شما هم در هنگام انتقال فرد سالمند و جابه جایی بر روی پله ، از افتادن یا انتقال نامناسب و ایجاد فشار به بیمار ، استرس داشته باشید . با خرید ویلچر پله می توانید انتقالی کاملا ایمن و بدون استرس تجربه نمایید. 

کاهش فشار 

حتما در صورت بالا بودن وزن بیمار ، فشار بالایی به فرد همراه وارد گردد که این مشکل میتواند خطرات بسیاری را برای فرد همراه یا بیمار ایجاد نماید. 

زمان نصب سریع 

شما برای استفاده از ویلچر پله می تواند در چند دقیقه ، دستگاه را آماده استفاده نمایید. 

کاربری آسان 

استفاده از ویلچر پله می تواند توسط هر فردی با هر سطحی از آمادگی جسمی و ذهنی انجام گیرد. دستورالعمل استفاده از دستگاه ، بسیار آسان و راحت می باشد.


ویلچر پله رو دارای یک تسمه فوق العاده مقاوم هست که استقامت بالایی در حرکت بر روی انواع پله ها دارد و می تواند در برابر پله هایی از جنس سنگ ، چوب ، آهن و… مقاومت داشته باشد . قدرت و میزان چسبندگی تسمه ویلچر پله در حدی است که اگر شما دستگاه ویلچر پله را بر روی پله رها کنید بدون هیچ حرکتی و کاملا ساکن و ایستا قرار خواهد گرفت. 

قابلیت حمل و تاشو بودن ویلچر پله 

ویلچر پله به راحتی می تواند جمع شود و به مانند یک کیف دستی در صندوق عقب ماشین شما قرار گیرد . فضایی که در حالت جمع شده اشغال می کند بسیار ناچیز هست و شما می توانید برای مواقعی که به سفر می روید به عنوان یکی از وسایل ضروری سفر در صندوق عقب ماشین این وسیله را قرار دهید و در مدت زمان کوتاهی ، ویلچر پله رو را باز کرده و در حالت آماده به کار قرار دهید.


ویلچر پله رو دارای تجهیزات جانبی شامل کمربند ایمنی ، پشت سری و شارژر مخصوص می باشد.

در تصویر زیر اجزای ویلچر پله رو مدل ساده را مشاهده می کنید. برخی از مهمترین اجزای ویلچر پله رو ساده عبارتنداز : 

  • سلکتور کنترل حرکات دستگاه روی پله 
  • دسته نگهدارنده 
  • کابل انتقال فرمان 
  • دسته های جلویی و پشتی جهت کنترل ویلچر 
  • کمربند ایمنی 
  • تسمه حرکتی 
  • مرکز کنترل و باطری ها 
  • محل قرار گرفتن پاها 
  • موتور 
  • چرخ های جلو و پشتی 

ویلچر پله رو تسمه ای یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین انواع مدل های ویلچر پله رو می باشد که جهت حرکت روی پله ها از یک نوع تسمه مقاوم و چسبنده بهره می گیرد و حرکتی بسیار روان مشابه حرکت تانک روی پله ها دارد.

ویلچر پله رو تسمه ای کارکردی بسیار آسان دارد و نیاز به قدرت فیزیکی چندانی جهت کنترل ویلچر پله رو تسمه ای وجود ندارد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد